מה הקשר בין משחקי מחשב, ממשק המשתמש של גוגל ומה זה אומר לנו?

מי שמכיר אותי קצת, יודע שבזמני הפנוי המועט – בין מגרעותיי – אני גם גיימר חובב. זה אמנם תחביב אליו אני מגיע לעיתים רחוקות יחסית, אבל המדיה הזאת מושכת אותי, אודה ואתוודה.

לאחרונה הוזמנתי באופן מקרי למדי להתנסות במשחק שעתיד לצאת בקרוב בשם Titanfall. זאת ההזדמנות להציע למי שמתעניין בתחום – להפסיק לקרוא וללכת לחפש פרטי מידע על המשחק הזה, יש לי הרגשה שמדובר בלהיט בטוח. אני עשיתי זאת: שיחקתי קצת בגרסת ההתנסות ומיד פניתי לגוגל על מנת לקרוא עוד. מספר פרטים בעמוד התוצאות שנגלה לפניי גרמו לי להרים גבה:

tf1

 

הופ. מעניין. בואו ננתח את עמוד התוצאות הזה. תוצאה ראשונה – באופן טבעי למדי – הינה האתר הראשי – עם כל ה-sitelinks הרלוונטיים. התוצאה השניה היא למעשה 3 תוצאות באחת – feed של חדשות, כשברגע הבדיקה, הוצגו בה תוצאה שפורסמה 8 דקות לפני רגע החיפוש, ועוד שתי תוצאות "ותיקות" יותר – לגביהן גם מצויין האדם הספציפי שחתום על האייטם. מעניין.

התוצאה השלישית, מבחינתי, מהווה מעין "הצהרת כוונות". מדובר בקישור לעמוד הגוגל+ של ידידי הטוב אביב, שפרסם באתרו ביקורת על המשחק, וטרח לשתף אותה בערוץ הגוגל+ שלו. שאר התוצאות, אגב, הן מעט יותר "סטנדרטיות": אתר משחקים מוביל, לקט תמונות, הטוויטר הרשמי של המשחק, סרטון וכן הלאה.

כמובן שגלשתי בעודי מחובר לחשבון הגוגל שלי (ג'ימייל – כי בימינו – מי לא?), ולכן בדקתי כיצד נראה העמוד כשאינני מחובר.

tf2

 

דומה, אבל שונה. הבולט – התוצאה של אביב אינה שם.

אוקיי… ו…מה אתה אומר בזה?

בין השורות, לי זה מעביר מסר מאוד ברור: גוגל מנסים להתאים את התוצאות – למחפש. אם הם יודעים ברגע נתון שאחד מאנשי הקשר שלי פרסם פריט שיכול להתאים לשאילתא המוגשת, זוהי תוצאה לגיטימית ו"מקודמת", מבחינת היררכיית העמוד (היכרותי עם אביב "הביאה" אותו לתוצאה השלישית בעמוד התוצאות המותאם שקיבלתי!). שימו לב כמה פעמים אנשים פרטיים מוזכרים בעמוד התוצאות: מעבר לאזכור שלקוח מרשימת החברים שלי, ישנם עוד שני אזכורים של כותבים באתרי גיימינג – ולחיצה על שמותיהם תוביל אותי ל"עמוד פרופיל" – בגוגל פלוס!

מה אפשר לעשות עם זה?

הסוג האהוב עליי של שאלות! בואו נרכז מספר טיפים שניתן לקחת:

  • כתבו על נושאים פופולריים – מיליוני גולשים מחפשים את המשחק הנ"ל, כתבו עליו, ותנו לגוגל לזהות שפרסמתם תוכן בנושא "טרנדי". אני בטוח שאתרכם יכול להפיק תועלת מהופעה בחלק של ה-news עבור נושא סופר-פופולרי, נכון?… 🙂
  • כתבו הרבה – יש בעמוד המצולם אזכור מלפני 8 דקות. גוגל ידעו שכתבתם, באיזו תדירות ומתי. ספקו לקוראיכם זרם קבוע ואיכותי של תוכן שמספק מידע חדש, מציג דיעה, מראה פרספקטיבה או מעשיר בצורה אחרת.
  • השקיעו בגוגל+ – אין מה לעשות, מקדמי אתרים כבר יודעים שגוגל נוטים לכיוון הזה בצורה די ברורה. אם תוצאות החיפוש חשובות לכם, עליכם להפגין נוכחות גם במדיום זה. צרו נוהל פרסום תכנים בדיוק כפי שיש לכם עבור פייסבוק, ו"סגרתם פינה".
  • צרו קשרים חברתיים – אלמלא אביב היה ברשימת החברים שלי, לא הייתי רואה את האזכור שלו. בפייסבוק – עקבו אחרי דמויות חשובות ובעלות דיעה (לא חייבים להוסיף כחבר!). בגוגל+ – הוסיפו כותבים מעניינים למעגלים. השתתפו בשיחה, אל תצפו מהצד!
  • השקיעו ברשתות חברתיות – טוויטר נמצא בעמוד התוצאות. Enough said.
  • קשרו לפרופיל החברתי שלכם – מרבית הפלטפורמות היום מאפשרות לייצר Authorship באתר – לקשר בין שם הכותב לפרופילים שלו. כתיבה מרובה תחת שמכם תחשוף אותו לקהל הרחב ותהפוך את התוצאה לאטרטקטיבית יותר.
  • טיפ קטן באדיבות אביב: חברו את פרופיל הגוגל+ ליוטיוב והגיבו – זוהי דרך נהדרת לקבל חשיפה, במיוחד אם אתם נוהגים להגיב לסרטונים שאתם רואים (ואם לא – אולי זה הזמן להתחיל!).

חבל רק שהפעם הבאה בה אוכל לשחק היא בערב… 🙂

(קרדיט תמונות: האתר הרשמי של EA, עיבוד תמונה, תצלומי מסך)