קידום אתרים – טיפ "עשה זאת בעצמך"

אחד מהפרמטרים בהם גוגל מנסה להתחשב הוא נוחות הגלישה באתר וחוויית המשתמש.

במסגרת זו, פעולה שכל בעל אתר עם מערכת ניהול נוחה יכול לבצע היא סידור נוח של תפריטי האתר.
שיפור וסידור התפריטים יכול לשפר את חוויית השימוש באתר, לסייע לגוגל לסרוק את האתר ולהגביר את משך השהייה של גולשים חדשים שיוכלו לנווט בצורה נוחה.

אז מה עושים בעצם?

  1. רוב הגולשים היום יודעים שלחיצה על לוגו האתר תוביל אותם לדף הבית. לכן, ניתן לוותר על קישור "דף הבית" בראש התפריט ולמקם במקומו משהו חשוב יותר.
  2. סדרו את הפריטים בתפריט לפי סדר חשיבות יורד, מבחינה שיווקית ומבחינת המשתמש באתר. אם אתרכם עוסק במכירת ציוד דיג, הגיוני שעמוד "ציוד דיג" יופיע ראשון בתפריט.
  3. ודאו שעומק התפריט אינו גדול מדי. כלל אצבע טוב הוא וידוא שגולש יוכל להגיע למחוז חפצו בלא יותר משלושה קליקים. חלוקה רבה מדי לתתי קטגוריות מסבכת ומסרבלת את האתר.
  4. אל תסמכו על התפריט בלבד לצורך ניווט – בצעו קישורים הגיוניים בתוך הטקסט, בין עמודי האתר. ראו כיצד ויקיפדיה פועלת מבחינה זו: כל מונח בטקסט עבורו יש עמוד אחר, יקשר אליו בפעם הראשונה בה הוא מופיע בעמוד.
  5. נסו לא להסתמך על טקסט בלבד – במערכות ניהול רבות ניתן להוסיף אייקונים לפריטי התפריט. בצעו זאת, במידת האפשר: המחשה ויזואלית תתרום לנוחות השימוש.

שמרו על מידתיות: הציגו בתפריטים את הפריטים החשובים בלבד, אין צורך שכלל עמודי האתר יופיעו בתפריטים השונים. הציגו רק מה שיעניין את הגולש.

רוצים לקבל טיפים פרטניים מעט יותר? לדעת ספציפית מה נוכל לבצע באתרכם? צרו איתנו קשר – ונתקדם! 🙂