אינסטגרם מתחדשת – קניות דרך הרשת החברתית

הרשת החברתית אינסטגרם הוסיפה החל מהשבוע  2.11.16  פיצ'ר חדש עבור עסקים שיאפשר להם להוסיף שמות על פריטים ואת מחירים לעד חמישה פריטים בפוסט אחד.

לחיצה על הפריט תמשוך דף נפרד בתוך האפליקציה בו יהיה ניתן לקבל פרטים נוספים על אותו מוצר ודרכו יהיה ניתן לעבור גם כן לאתר של החברה לעמוד של המוצר הספציפי לרכישה אונליין.

כפיילוט נבדק הפיצ'ר החדש על ידי 20 מותגים, הכוללים בין השאר את Kate Spade ,Jack Threads   J.Crew, כשלפחות בתחילה הפרויקט אינו כרוך בחלוקת ההכנסות בין אינסטגרם והקמעונאיות הללו.

עד היום ניסתה רק חברת צד שלישית אחת בשם Curalate  דבר דומה ברשת החברתית, אך זו הפעם הראשונה שבה אינסטגרם עצמה משיקה כלי שכזה. המהלך מגיע לאחר שפינטרסט(Pinterest)  העלתה כפתור לקנייה ישירה ברשת החברתית שלה, וכשרשתות חברתיות אחרות, כולל פייסבוק וטוויטר (Twitter) החלו לבדוק לחצנים דומים גם הן.

אנשים לא מגיעים לאינסטגרם כדי לקנות

אינסטגרם זיהתה את הבעיה הקיימת עבור מותגים באינסטגרם: הם אינם מצליחים למכור את הסחורה אותה הם מציגים.

במידה והמשתמש נתקל במוצר שמוצא חן בעיניו, היה עליו ללחוץ על לינק שהוציא אותו מהרשת החברתית לעמוד המותג ולהתחיל לשוטט בתקווה שאכן ימצא את הפריט שראה.

אינסטגרם פיתחה את הפיצ'ר על מנת לחבר בין המותגים לבין הרוכשים הפוטנציאלים וזאת מבלי לשנות את הרגלי השימוש שלהם.

מתרגלים לקנות מוצרים דרך הסלולארי

המעבר של הצרכנים לרכישות בניידים אכן מתקיים, אבל מותגים עדיין נתקלים בקשיים מסוימים לגרום לגולשים להתרגל לקנות מוצרים באמצעות המכשירים הסלולאריים שלהם.

המחקר הפנימי שערכה אינסטגרם מצא שרק 21% מהאנשים ירכשו דבר מה בתוך יום מרגע שנחשפו אליו, גילו אותו והתעניינו בו; הרוב המכריע יהרהר על ההחלטה למשך יום או יותר.

"אנחנו מתכוננים לניידים בהחלט. המסע של הלקוח איתנו מתחיל בטלפון הנייד שלו. אנחנו בהחלט עושים כל שביכולתנו כדי לשרת אותו במסע הזה", אמרה מרי ביק, סגנית נשיא בכירה וראש מנהל השיווק בKate Spade –

לא רק שופינג – ממצים את הפוטנציאל של הפלטפורמה  

בעזרת הפיצ'ר החדש אינסטגרם לא רק מאפשרת לחנויות להציע מוצרים לרכישה, אלא היא באה להפוך את הרשת להרבה יותר אינטראקטיבית ואינטואיטיבית לגולש. כך שבמידה ולמותג מסוים אין חנות מקוונת או שהוא מעוניין בפרסום מעט שונה, ניתן יהיה להעביר את הגולש אל פוסט ייעודי בבלוג, סרטון יוטיוב או כל לינק שרק יבחר.

לדוגמא משתמש המפרסם תמונות של מאכלים שונים יוכל להפנות את המשתמשים לביקורת אודות המסעדה או לחילופין לעמוד המציג את המתכון למאכל האהוב.

לפרטים נוספים אודות הפיצ'ר החדש – לחצו כאן

 

נכתב ע"י ליאור ויגדר
מנהל התחום הסושיאל ב Wave Digital