אמזון בדרך לישראל – איך נערכים?

נכון להיום אמזון עדיין לא בישראל. על מנת שאמזון באמת יהיו רשמית בישראל הדברים הבאים צריכים להתממש:

1. מחסנים לוגיסטיים שיספקו את שירותי השליחה של אמזון שידוע גם בשם FBA

Amazon.co.il 2. אתר בעברית

ואת אלו נכון להיום אין עדיין.

אז מה כן יש?

אמזון אומרת לישראלים "בואו, תשתמשו בפלטפורמה שלנו, אנחנו נציג לישראלים את המוצר שלך כאשר ירשמו. למשל "משקפיי ראייה" הם יזמינו ואתם, כל מה שנשאר לכם זה לשלוח ללקוח הסופי", וכאן מגיעה התוספת הרלוונטית לבעלי עסקים ישראלים, התוכנית נקראת "Local Delivery" ומאפשרת לבעלי מלאי בישראל להציג ללקוחות בישראל משלוח מהיר אשר יחוייב לעמוד בסטנדרטים של אמזון של משלוח בפרק זמן מסויים.

יתרונות ליצרנים מקומיים וספקים בישראל:

  1. מאפשרת בנייה של ליסטים בעברית.
  2. שילוח לבית הלקוח תוך עד 5 ימי עסקים.
  3. אפשרות הגבלה של מוצרים למכירה בארץ בלבד.

איך מתחילים?
קודם כל צריך לפתוח חשבון באמזון!

  • פתיחה ותפעול חשבון אמזון יכולים להיות הרפתקאה לא נעימה בלשון המעטה, אם נעשית ללא הדרכה של בעלי ניסיון בעולם האמזוני ובעלי ידע בפתירת בעיות ומניעת דרכי פעולה שיכולות להוביל להפסדים גדולים של כסף כאשר מתופעל ע"י חסרי ניסיון ואף יכול להוביל להשעיה או סגירת החשבון.
  • השירותים החדשים שאנו מציעים מגיעים בליווי צמוד של בעל מקצוע אשר ברשותו חנויות בכל הערוצים של אמזון ובעל ניסיון של 15 שנים בעבודה מול אמזון, במה שמותר, במה שאסור ובמה שביניהם על מנת לבסס עסק מקצועי, אחראי וריווחי לזמן ארוך. שם בעל המקצוע הוא גיא אברהם והוא הקים ומתפעל עסק בארה"ב אשר כולל הקמה של 11 חשבונות אמזון בעולם, איביי, וואלמרט ושאר ענקי המסחר המקוון אשר בבעלותו ותחת תפעולו ב 15- השנים האחרונות, ויש לרשותו מחסנים לוגיסטים בקליפורניה ובלונדון.
  • פתיחת חשבון באמזון מצריכה הצגה של מסמכים רבים לאמזון ע"פ בקשה, המסמכים משתנים בהתאם לסוג החברה ועם הזמן אמזון מעדכנים את בקשת המסמכים, מוסיפים או מורידים מסמכים אבל לכל הפחות יהיה צורך להציג עוסק מורשה או מסמך חוקי המתאר את מחזיקי בעלי המניות בחברה באם מדובר בחברה בע"מ, בתוספת תעודות מזהות ומסמכים כמו חשבון חשמל וחשבון בנק ועוד מסמכים מזהים ע"פ בקשה כאשר כל המסמכים חייבים להיות מתורגמים לאנגלית וחתומים ע"י נוטריון ואשר כל הפרטים המזהים במסמכים המוצגים מתאימים בדיוק לפרטים שהוכנסו בעת פתיחת החשבון כגון שמות וכתובות של העסק והבעלים.
  • העלאת מוצרים לחנות- כל מוצר שעולה לחנות חייב להכיל תיאורים נכונים, כותרת שתכיל את כל ביטוי המפתח שגולשים עלולים לחפש, תמונות מספיק איכותיות וכדומה. כחלק מתהליך פתיחת החשבון שאנחנו מציעים, נדאג להעלאת עשרה מוצרים לחנות. הנתונים ימסרו על ידי הלקוח, והדבר יעשה לאחר מחקר מקיף באמזון, ניתוח מתחרים וכדומה.

באיזה צורה הספק/היצרן שרוצה לפתוח חשבון אמזון צריך להיערך?

  • מאחר ואמזון עדיין לא פתחה מחסנים לוגיסטים בישראל, הספק/יצרן יצטרך לספק את השירותים הללו. במידה ותהיו מעניינים למכור בחו"ל , נשמח להציע לכם פתרון לאחסון ושילוח המוצרים אותם תרצו למכור כך שתוכלו להציע תנאי שילוח מעולים שיקדמו את נתוני המכירות שלכם.
  • מעבר לזה, יש חשיבות להקצאת כוח אדם מטעם החברה שיתפעל באופן שוטף את מערך ההזמנות מהחנות, יטפל בשירות הלקוחות ויהיה על המערכת באופן שוטף.  במידה ותהיו מעוניינים, אנחנו מציעים הכשרה מקיפה של עובד מטעמכם ע"י מומחה אמזון, יחד עם ליווי שוטף במהלך החודש בכל שאלה או בעיה שעולה מול אמזון.
  • אמזון דורשת שהמוצרים הנמכרים יפורסמו תחת סדנטרטים מחמירים- המוצרים צריכים להיות מצולמים בצורה מסוימת- יש לקחת בחשבון את העלות של צילום מקצועי של המוצרים שנבחרו להימכר.