יומיים שהוא לא ישכח… (בקטע טוב!)

אהלן שרון, מה המצב? 
הכל טוב! 

טוב, קודם כל ספרי לנו מה לדעתך הופך את SHOPPINGIL‏ לכזו הצלחה בישראל למרות ה- BLACK FRIDAY שלכאורה מתחרה בו.
ראשית, שופינג איי.אל הוא חג של קניות אונליין בלבד, דבר שיוצר עבור חנויות ה-  e-commerce המשתתפות נקודת התחלה טובה יותר בהשוואה לימי קניות אחרים. 
ה- black Friday לעומתו, חולק את רווחיו עם חנויות האופליין שיוצאות גם הן במבצעים מיוחדים המושכים את הצרכן.

האם יש לך תובנות מיוחדות מ- האחרון? 

כאחת שמשתתפת ב- SHOPPINGIL‏ מזה מספר שנים, אני יכולה לספר שבשנים הראשונות היה קל יותר לזכות בנתח משמעותי משוק הרוכשים, פשוט כי לא היו הרבה חנויות ישראליות המאפשרות רכישה אונליין, ונוסף על כך, רק מעט מאלו שהיו קיימות לקחו חלק במיזם. היום כבר יש עשרות אלפי חנויות המשתתפות במיזם והתחרות הולכת וגדלה מצד אחד, אך מצד שני השוק הבשיל והתחנך לקנות אונליין וכבר יותר קל להביא את הקהל לבצע רכישות אונליין מבעבר. 

לדוג', היתה לי תפיסה מוטעית לגבי כסאות בטיחות. בתחילה סברתי שיהיה קשה למכור אותם בצורה טובה ברכישה מקוונת, מאחר ומדובר במוצר שמצריך מחקר מקדים קטן מצד ההורים העומדים לפני לידה.לרוב הם יבקשו ויצטרכו ליווי והדרכה בבחירת מוצרי הבטיחות לתינוק, דבר שעלול לסרבל את רכישת המוצר באופן מקוון. מסיבה זו, רוב הלקוחות יעדיפו לרכוש מוצר שכזה בסניף, יחד עם הסבר מקצועי והתקנה שלו ברכב. ב- SHOPPINGIL‏ נוכחתי לגלות שאפילו מוצרים שכאלו, אם ימכרו בהנחות האופיינית לימי המכירות הללו, ימשכו את הלקוחות והם יעדיפו את המחיר הטוב על פני  הליווי האישי. כלומר, גם מוצרים שלא חשבתם שיצליחו עשויים בהחלט להמכר היטב בימי המכירות הללו.


רק כדי לסבר את האוזן, שתפי טיפה מההישגים שלך בתור מנהלת קמפיינים ב- SHOPPINGIL‏ האחרון.
מן הסתם לא ניתן לספר הכל, בטח שלא מספרים ושמות לקוחות, אך כן אוכל לספר שאחד הלקוחות שלי ייצר ב- 48 שעות של SHOPPINGIL‏, עלייה של 50% יותר מממוצע ההכנסות החודשי שלו, ובהשוואה לימים מחודשים אחרים מדובר ברווח של פי 20.
החברה עוסקת בשוק מוצרי התינוקות, שוק מאד תחרותי ורווי, כך שגם זה נתון המלמד על כוחו של ה- SHOPPINGIL‏. 

למרות שהצרכן נהנה ממחירים נמוכים מהרגיל, ממוצע סל הקניות של הרוכשים באתר עלה משמעותית בשני ימי המכירות הללו כשבאותה ההזדמנות נרכשו מוצרים רבים שכלל לא היו במבצע.

בנוסף, אצל כל לקוחות ה- e-commerce שלנו, הבחנו בעלייה של רכישות בקרב גולשים שאמנם ביקרו בעבר באתר, אך רק הפעם ביצעו רכישה ראשונה. גם זה נתון מעניין כי ברגע שהבאנו לקוח לבצע רכישה ולהביע אמון במותג, כעת קל וזול יותר לגרום לו לרכוש באתר גם בפעם הבאה. 
השנה ראינו גם שיפור של מערך הלוגיסטיקה (מבחינת זמני האספקה ללקוח, שליטה במלאי האתר, נראות החבילה וכדו'). כל אלו קריטיים על מנת ליצור חוויית קנייה חיובית ונעימה עבור הלקוח. 
כך בעצם תוכל לפרסם במהלך ה- SHOPPINGIL‏ פרסום שיפגוש את הקהל שנצבע בקטגוריית כסאות בטיחות למשל ולא ביצע רכישה.   

המספרים בהחלט מדברים בעד עצמם. כיצד עשית זאת?
חשוב מאד להכין את קהל היעד לקראת המבצעים שיעלו, להכין טיזרים, למשוך אותם לחכות לראות מה יתפרסם אצלך ושלא ירוצו לקנות אצל המתחרים. חשוב מאוד להקצות תקציב ייעודי מס' שבועות לפני ה- SHOPPINGIL‏, על מנת לתייג כמה שיותר גולשים רלוונטיים לפני חודש נומבר. כך בעצם תוכל לפרסם במהלך ה- SHOPPINGIL‏ פרסום שיפגוש את הקהל שנצבע בקטגוריית כסאות בטיחות ולא ביצע רכישה. 

כמו כן, שילוב כמה שיותר פלטפורמות בתכנון המדיה הוא דבר הכרחי, המחיר לפרסום ביומיים אלו עולה משמעותית בגלל התחרות הגדולה על שטחי הפרסום. חשוב לרתום את הנכסים הדיגיטליים שברשותך ולפנות אל קהלי יעד שכבר "צבעת" וכבר רכשו אצלך. המלצה שלי, מוטב להקצות תקציבים ומאמצים למשוך קהל שכבר מכיר את המותג שלך והסיכוי שיקנה אצלך גדול יחסית, מאשר לפנות לקהל חדש וכללי יותר שאולי צריך להתבשל יותר לפני שיקבל החלטת קנייה.

כיצד את בתור מנהלת קמפיינים נערכת ל- SHOPPINGIL‏?
חשוב מאד לאשר מול הלקוח את כל חומרי הפרסום כשבועיים לפני שהקמפיינים עולים ולהירשם בזמן לזירת המבצעים בזאפ. מבחינה אסטרטגית חשוב לי להכיר את המבצעים המתוכננים, כך שאוכל לייעץ ללקוחות ולהשפיע  על מה שצפוי להתפרסם במידה ויש צורך. אני תמיד ממליצה ללקוחות לחפש אפשרויות לפנות ללקוחות קיימים לפני שכל הטירוף מתחיל כך שיכינו את סל הקניות דווקא אצלך. השנה העלנו למספר לקוחות קמפיין פייסבוק לאיסוף מיילים כדי להגדיל את רשימות הדיוור לפני ה- SHOPPINGIL‏. הקמפיין פירסם טיזר, הציע להשאיר מייל כדי להתעדכן במבצעים, וכל מי שנרשם קיבל קופון ייחודי לרכישה במהלך מבצעי הקניות. כך יצא שבקמפיין אחד קיבלנו חשיפה למבצעים, מידע רלוונטי לשימוש בקמפיינים עתידים ולקוחות שזכרו להיכנס ולרכוש ב- SHOPPINGIL‏ בזכות הקופון שהניע אותם לאתר. השימוש בקופון ייחודי אף איפשר לנו למדוד את יעילות הקמפיין והמכירות שהגיעו בזכותו.

תודה רבה שרון! שמחנו להחכים וכמובן תודה שחלקת עמנו ועם הלקוחות הקוראים את כל המידע החשוב הזה. 
לכם, הלקוחות שלנו, אנו בהחלט מוסיפים המלצה חמה לקרוא את הראיון הזה פעם נוספת. שרון נידבה כאן מידע חיוני ושימושי מאוד בנוגע לתחום מכירות האונליין. 

רוצים להגדיל את מכירות ה- e-commerce או להקים אתר סחר משלכם?
צרו עמנו קשר ונצא לדרך: 08-9522500