פייסבוק, טוויטר, SEO, PPC , חנות אלקטרונית, WEB2, אפליקציות, אתר סלולרי, לינקדאין, ניוזלטר, רימרקטינג, באנרים, דפי נחיתה, גוגל פלוס, ווייז, מיניסייט, אינסטגרם, אנליטיקס…
מה עושים עם כל אלה?
כבר 10 שנים שאני חי את עולם הדיגיטל וכל שבוע וחצי מצטרף כלי חדש לבריכת הכלים השיווקיים ויוצר עוד דרך להגיע ללקוחות מצד אחד, ועוד בלבול אצל החברות ובעלי העסקים מצד שני..
מטרת המאמר לעשות סדר בכלים השיווקיים וכיצד יוצרים תמהיל נכון בשימוש בהם.
מאיפה מתחילים?
אנחנו בוויידיגיטל מחלקים את עולם הדיגיטל לארבעה חלקים:
- הקמת פלטפורמות
- עיצוב
- קריאייטיב
- טראפיק
הקמת הפלטפורמות
הלוגיקה העומדת מאחורי חלוקה זו אומרת כי הבסיס לכל פעולת שיווק בדיגיטל הוא הפלטפורמות איתן אנו עובדים – אתר האינטרנט אליו מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים לקבל מידע או לרכוש את המוצרים שלנו, עמוד הפייסבוק באמצעותו אנו מתקשרים עם הלקוחות בשוטף ברמת שירות הלקוחות, קדום המכירות וחיבור הלקוח לעולם התוכן של המותג/חברה שלנו והאתר הסלולרי שנותן מענה לשינוי המהיר בעולם צריכת המידע הקובע כיצד אנשים מגיעים אלינו ואיזה מידע הם מחפשים להשיג. החשיבות הגדולה ביותר בהקמת הפלטפורמות היא הסנכרוניות ביניהן והנגישות שהן מייצרות ללקוח לאתר את המידע שמחפש בכל אחד מהערוצים הנ"ל.
עיצוב
העיצוב לדיגיטל, בשונה מהעיצוב לפרינט ולעולם האופליין בכלל, הוא עיצוב אינטראקטיבי. בעוד שפרסום מודעה בעיתון או בשלט חוצות הוא בחזקת שגר ושכח, העיצוב בדיגיטל הוא אינטראקטיבי ויכול לעשות את ההבדל בין לקוח שביצע את הפעולה שאנו מעוניינים (כמו השארת פרטים, לחיצה על באנר, או ביצוע רכישה אונליין) לבין לקוח שעבר הלאה עם עיניו למסרים אחרים הנמצאים במרחב. העיצוב בדיגיטל מחייב ידע ב UI (User Interface) ובהתאמת העיצוב למרחב בו הוא נמצא, וכמובן סנכרון בין עולמות התוכן השונים בהם אנו נמצאים. כך למשל נרצה שעיצוב עמוד הבית של האתר שלנו ידבר באותה שפה כמו האתר הסלולרי ועמוד הפייסבוק שלנו. היכולת לשמור על הנראות המיתוגית הזו אינה מובנת מאליה וצריך לקחת בחשבון את כללי המשחק השונים של כל פלטפורמה איתה עובדים.
קריאייטיב
כשאני אומר קריאייטיב אני מתכוון ללב התוכן העומד מאחורי העיצוב. הקריאייטיב משתנה בהתאם לקהל היעד מולו אנו עובדים ולפלטפורמה איתה בחרנו לעבוד. עולם הקריאייטיב והתוכן יבוא לידי ביטוי הן ברמת העיצוב והן ברמת התכנים שנציג בפלטפורמות השונות. אם זה ניהול שוטף של עמוד פייסבוק, אם זה קריאייטיב לבאנר או קמפיין, ואם זה תוכן שיווקי באתר האינטרנט, שצריך לתת מענה מקביל לצרכי הגולש וצרכי מנועי החיפוש. פעמים רבות נמצא שקריאייטיב שמתאים לטלויזיה, לרדיו או לעיתונות אינו מתאים לעמוד הפייסבוק – שם רמת האינטראקציה עם הלקוח היא שונה במהותה ומאפשרת תקשורת דו-כיוונית לעומת חד-כיוונית. החכמה בהתאמת הקריאייטיב הנכון למדיה בה פועלים היא הגורם המרכזי להצלחה או אי-הצלחה של קמפיין או פעולה שיווקית כלשהי.
טראפיק
עולם הטראפיק מכיל בתוכו את כל הפעולות הנדרשות ביצירת תנועה של גולשים/לקוחות אל הפלטפורמות שיצרנו. אנחנו בווייבדיגיטל שמים דגש רב על עולם הטראפיק ומשתמשים בכלים שונים לייצר את אותה התנועה עבור לקוחותינו, כאשר הקסם הנדרש ליישום ביצירת טראפיק הוא השילוב בין הערוצים השונים העומדים לרשותינו כמו קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן ברשתות פרסום שונות (הנפוצות הן גוגל ופייסבוק כיום), פריסת באנרים בפורטלים ואתרי נישה, ניוזלטר ללקוחות הקיימים ועוד. כל אלה מטרתם בסופו של יום להביא תנועה ממוקדת ואיכותית אל הפלטפורמות שיצרנו על מנת להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות פעילים הלכה למעשה.
השילוב המנצח של ארבעת העולמות
כאשר אנחנו מקבלים לקוח חדש לשורות ווייבדיגיטל אנו בוחנים את ארבעת העולמות של הלקוח בקפידה ובונים עבורו תוכנית היוצרת את השילוב המנצח ביניהם. לעיתים אנו מגלים שאחד המרכיבים חסר לחלוטין בפעילות השיווקית ופועלים להשלימו בסנכרון מול העולמות האחרים, ולעיתים מגלים שהעולמות כולם קיימים, אך לא פועלים בצורה משולבת יחד, וצריך לעשות כיוונון שלהן לכדי פעימה אחת מדויקת המביאה תוצאות.
בסדרת המאמרים במסגרת מגזין זה ניגע בכל פעם בכלים שונים מתוך ארבעת העולמות – ונגלה כיצד נכון לעבוד איתו בפני עצמו, וכיצד הוא משתלב בתמונה השלמה של עולם השיווק בדיגיטל.