30-50% מהתנועה לאתר האינטרנט שלכם מגיעה דרך מכשירים סלולריים – הרגל השלישית להשלמת היציבה של הפלטפורמות השיווקיות הדיגיטליות שלכם.
בארבעת החודשים האחרונים גילינו יחד כמה עקרונות שימושיים ביותר לשיפור אפקטיביות ערוצי השיווק הדיגיטליים שלנו, והיום נשלים את המעגל הראשון – הפלטפורמה הסלולרית.
מי צריך אתר סלולרי?
חשבו רגע אחד על הסיטואציה הבאה – יום שישי בבוקר, אתם ביום סידורים בעיר הגדולה ונזכרים לפתע שאתם צריכים דיו למדפסת. היד נשלחת לכיס, שולפת את הטלפון הנייד, מקישה על כפתור החיפוש ומקלידה "דיו למדפסת". מיד מופיעות בפניכם תוצאות החיפוש של גוגל ואתם נכנסים לאחת מהן, רק כדי לגלות בליל של טקסט בכתב קטנטן שנפרש לכל אורך ורוחב הטלפון שלכם, לא משנה כיצד אתם הופכים ומסובבים אותו. צובטים את המסך, קוראים 3 מילים, מזיזים ימינה, מזיזים שמאלה, קוראים עוד כמה מילים, שוב צובטים את המסך, מחפשים את הכתובת, את הטלפון ולא מוצאים כי שוב הכל קטן מידי… אוף!
חוויה מתסכלת לכל הדעות, שבד"כ מסתיימת תוך 4-6 שניות בנטישה כועסת של האתר.
מי לא צריך אתר סלולרי?
כל מי שאוהב לעצבן את הלקוחות שלו ולגרום להם לנטוש את האתר שלו בכעס תוך כמה שניות בהחלט לא צריך אתר סלולרי… אם אתם לא נמנים על הקבוצה הזו – כנראה שאתם צריכים אתר מותאם לניידים, לא משנה כלל במה החברה שלכם עוסקת ואיזה מוצר או שירות היא מוכרת.
השאלה היא רק איך נכון לכם לבנות אתר כזה.
אתר ייעודי לסלולר או אתר רספונסיבי (מגיב)
אתר ייעודי לסלולר הוא אתר נפרד לחלוטין מהאתר הרגיל שלכם, שבנוי במערכת טכנולוגית נפרדת כיחידה עצמאית, המציגה תוכן מסוים, בצורה נגישה ומותאמת למכשירים ניידים.
אתר רספונסיבי הוא האתר הרגיל שלכם, שיודע להתאים את עצמו מבחינת נראות ופריסה על המסך בהתאם לגודלו של המסך דרכו הוא נצפה.
בעוד שישנן גישת בעד ונגד שני סוגי האתרים האלה אי שם – בגדול ובאופן מוחלט אפתור לכם את הסוגיה כאן ועכשיו – אם אפשר ללכת על רספונסיביות – עשו זאת ללא ספק.
אתר רספונסיבי עדיף הן מבחינת התאמה לקידום בגוגל, הן מבחינת נוחות תחזוקה ותוכן, והן מבחינת אחידות מיתוגית. אך אתר רספונסיבי מצריך שימוש בטכנולוגיות מסוימות, שלא תמיד זמינות ואפשריות כאשר יש לכם אתר קיים, ועשוי לצרוך משאבים כספיים גבוהים יותר בטווח הקצר.
אם אין לכם אפשרות זמנית לבנות אתר רספונסיבי בנו אתר ייעודי לסלולר, אך תחמו בזמן את משך החיים שלו וקבעו את העת לבניית אתר חדש ורספונסיבי, שיודע להתאים את עצמו לסביבה בה נמצאים הגולשים שלכם בכל עת.
בשני סוגי האתרים נגלה כמה עקרונות משותפים שיש לשים עליהם דגש:
- ניווט במרחק אגודל – באפיון ועיצוב האתר נוודא שכל הפיצ'רים החשובים נגישים לגולשים שלנו במרחק אגודל – סרגל הניווט, כפתור ליצירת קשר (בדגש על יכולת להתקשר אלינו בלחיצת כפתור אחת), איתור סניף/כתובת להגעה וכמובן הקריאה העיקרית לפעולה.
- העברת המסר העיקרי לפני הגלילה – המסר יכול להיות מיתוגי, שיווקי, או מכירתי – זו החלטה אסטרטגית. מה שבטוח זה שהוא צריך להיות נגיש מיד עם הכניסה לאתר.
- Click To Call – עזרו לגולשים שלכם ליצור אתכם קשר בדרך שנוחה להם. הם כעת גולשים דרך המכשיר הנייד שלהם, וברוב המקרים יהיה להם הכי נוח פשוט להתקשר ולדבר עם מישהו אונליין בצד השני, לעומת מילוי טופס ליד או יצירת קשר.
- Less Is More – מיעוט טקסטים באתר הסלולרי. הקפדה על מסרים קצרים וקולעים שעוזרים לגולשים להבין מהר מאוד שהם עומדים לקבל פה מענה יעיל לצורך שלהם.
- פונט קריא – להקפיד בשימוש בפונט גדול מספיק לקריאה נוחה של התוכן במסך קטן, אך לא גדול מידי שכל שתי מילים יהיה צורך לגלול את המסך.
- דיאטה עיצובית – לשלב תמונות בסלולר זה בסדר גמור ואפילו מצוין. להעמיס תמונות כבדות זה פשע. אתר סלולרי צריך להיטען כמה שיותר מהר, וזה אומר לשקול כמה שפחות. תמונות וקבצים גרפיים שוקלים יותר ובכך מאטים את זמן טעינת העמוד.
בין אם אתם הולכים על אתר ייעודי לסלולר, או על אתר רספונסיבי – הקפידו לשמור על עקרונות הבסיס שהבאתי כאן, וכמובן להתייעץ עם חברת הדיגיטל שלכם לגבי הדרך הנכונה ביותר עבור החברה שלכם.
יש לכם שאלות בנושא אתר סלולרי לחברה שלכם? אפשר לכתוב לי ל ophir@wavedigital.co.il