איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל – מאמר שישי בסדרה

קידום אתרים ו SEO – על הקשר ביניהם ועל עיקרי הדברים שבעלי אתרים צריכים לעשות כדי לקדם את האתר שלהם בגוגל
קידום אתרים הוא מונח רחב היקף שכולל בתוכו את מגוון הפעולות הנדרשות והניתנות לביצוע על מנת לקדם תנועה אפקטיבית לאתר כלשהו. אך כאשר רוב האנשים בישראל מדברים על קידום אתרים , הם מתייחסים רק לפן אחד שלו – הקידום של האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל – SEO (Search Engine Optimization)

אז מה זה קידום אתרים אם לא רק SEO?

יש כל מיני דרכים לקדם אתר אינטרנט ואף נגענו בחלקן במאמרים קודמים (ואלה שלא-עוד ניגע) –
SEO, SEM, SMO, קמפיינים, יח"ץ דיגיטלי, אזכורים חברתיים, מייל-מרקטינג, SMS, פורומים ועוד…
וכמובן כל השיטות ה"ישנות" כמו פרסום בעיתונות, בטלויזיה, ברדיו, חלוקת עלונים, מוצרי קד"מ ועוד… למעשה כל פעולה שאנו עושים שמייצרת תנועה לאתר האינטרנט שלנו הינה פעולת קידום אתרים.

למה כולם מדברים רק על SEO?

איכשהו לאורך הדרך התערבבו המושגים , והיום 9 מתוך 10 אנשים שהמונח קידום אתרים אומר להם משהו , מניחים שהכוונה היא ל SEO.
ואכן שיפור מיקומי האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל, בביטויים רלוונטיים, הוא מרכיב מנצח ביצירת תמהיל תנועה נכון לאתר אינטרנט שיווקי, או מכירתי. במיוחד בטווח הארוך.

מה זה בדיוק SEO?

SEO בפשטות אומר – מיטוב אתר אינטרנט בצורה כזו שיתברג גבוה ככל שניתן בתוצאות החיפוש האורגניות בביטויי חיפוש מסוימים. המיטוב הזה מתבסס על 3 תחומים עיקריים וניתנים לשליטה, ולכן לקידום: תוכן האתר , קוד האתר , חשיבות האתר ברשת.
בהמשך אמנה כמה פעולות קלות לביצוע עבור תחומים אלה – אשר יסייעו לכל אחד מכם למטב את אתר האינטרנט שלו ולעזור לו להתברג גבוה יותר בביטויי החיפוש הרלוונטיים.

לחשוב SEO = לחשוב שיווקי

זה לפחות מה שגוגל מתיימרים לומר – שמנוע החיפוש שלהם מבין את הצרכים של הגולש, ולכן ככל שהאתר שלנו עונה בצורה מדויקת יותר על הצרכים של הגולשים (לקוחות) שלנו – כך האתר יתוגמל ויקבל מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אם אתם שואלים אותי – יש בזה משהו. גוגל באמת עושים עבודה לא רעה, ונראה לי שסה"כ כולנו משתמשים בגוגל מתוך בחירה וחוויה חיובית ולא מתוך הכרח (בכל זאת קיימים אמצעי חיפוש נוספים כמו.. אה… וגם… אההה.. טוב נו, נשכח מאלטרנטיבות כרגע..). אבל ברצינות – אם אני מחפש עכשיו בגוגל "טיסה לאמסטרדם" (בדיוק חזרתי) אני מקבל 10 תוצאות אורגניות שכולן מעולות ועונות בדיוק על מה שחיפשתי – בלחיצה אחת אני מגיע לעמוד שמאפשר לי להזמין טיסה לאמסטרדם.
זו המהות של SEO – לתת לגולש למצוא את מה שחיפש בצורה המהירה והנגישה ביותר.

כמה פעולות קלות לביצוע למיטוב אתר למנוע החיפוש של גוגל:

  1. מיקוד דפי האתר – ככל שתוכן הדפים השונים באתר יהיה ממוקד יותר, כך יהיה המידע בהם רלוונטי יותר לגולש (ולכן גם לדירוג שלהם בגוגל). למשל – במקום להחזיק בדף אחד באתר שמתעסק בהזמנת טיסות לכל היעדים – לבנות דף ייעודי עבור כל יעד נבחר, כמו טיסה לאמסטרדם, טיסה לפריז, טיסה לחברון (בדיקת קשב) וכו'.
    *כמובן שאת האנלוגיה הזו קחו לעולם התוכן שלכם – דף לכל סוג שירות, או מוצר שאתם מוכרים – ולא לרכז את הכל תחת דף אחד של שירותים או מוצרים.
  2. הגדרת תגיות מטה (Meta Tags) ייחודיות ורלוונטיות עבור כל עמוד באתר – 2 תגיות שיש להגדיר לכל עמוד הינן תגית הכותרת (Title) ותגית התיאור (Description). תגיות אלה הן שקובעות איזה טקסט יראה הגולש כאשר הוא נחשף לתוצאות האתר שלכם בגוגל, והן מהוות פרסומת לכל דבר ועניין. הרבה פעמים גולשים נכנסים או מדלגים על תוצאה בחיפוש בזכות (או בגלל) הטקסטים הללו. זה נראה בתוצאות החיפוש כך:
    example
    * חשוב להקפיד בהגדרות תגיות אלה על טקסט שמדבר על הצורך, או על הפתרון לצורך שהעלה הגולש בחיפוש שלו, בשפה אנושית, ברורה ושיווקית – ולא בחזרתיות חסרת משמעות על ביטויי חיפוש כאלה ואחרים..
  3. ריענון תוכן באתר – אחת לשבוע העלו תוכן חדש לאתר. תוכן זה יכול להיות קשור לכל אחד מהמוצרים או השירותים שאתם מוכרים – טור דעה על חידושים בתחום, סיקור של מוצר, המלצה של לקוח, שאלות ותשובות נפוצות שנאספו, מאמר מקצועי בתחום העיסוק של האתר וכו'. ככל שהתכנים באתרכם רבים יותר, וממוקדים יותר סביב אותו נושא בנגיעות שונות – כך האתר ייתפס כמקצועי ואמין יותר בעיני הגולשים ובעיניי גוגל.
  4. אזכורים חברתיים – השתמשו בחשבון ה GMAIL שלכם על מנת להעלות פוסט בשבוע בעמוד ה GOOGLE+ שלכם ושל אחרים, הפוסט הזה יכול להיות פשוט תקציר וקישור לתוכן האחרון שהוספתם לאתר באותו שבוע.
    אותו כנ"ל לגבי פרופיל הפייסבוק שלכם – פוסט בשבוע שמקשר לתוכן ספציפי באתר שלכם.
  5. הוספת תיאור מילולי לתמונות – כל תמונה באתר אינטרנט יכולה (בעיקרון) לקבל תיאור מילולי (תגית ALT) וכותרת (תגיד TITLE של תמונה). שתי תגיות אלה עוזרות למנוע החיפוש לתייג את התמונות לעולם תוכן, להבין טוב יותר מה הקשר של התמונות לעמוד, וגם יש לזה אפקט נוסף של אפשרות הצגת התמונות במנוע חיפוש התמונות של גוגל – אפיק אשר מייצר תנועה רלוונטית לאתרים רבים. התגיות עצמן צריכות להכיל מידע קצר (2-6 מילים) שמתארות את מהות התמונה.

זה אמנם רק קצה הקרחון בכל הקשור ב SEO , ובטח בקידום אתרים בכלל, אך יחד עם זה אם תקפידו על 5 עקרונות אלה במשמעת גבוהה בעוד 3 חודשים תהיו במקום טוב יותר מרוב המתחרים שלכם, ואלה שעדיין יכבשו את צמרות תוצאות החיפוש לפניכם – היעזרו בחברת הדיגיטל שלכם (כמו WaveDigital) להתעלות גם עליהם.
אם יש נושא מסויים שמעניין אתכם שאדבר עליו במאמרים הבאים אתם מוזמנים לכתוב לי בעמוד הפייסבוק של WaveDigital בקישור הבא: https://www.facebook.com/wavedigital.il