הפינגווין של גוגל עושה צרות

בטבע הפינגווינים מוכרים כחיות שלוות ומשפחתיות במיוחד, אך לאחרונה בעל החיים הידידותי הזה הפך להיות האוייב הנורא ביותר של מגזר שלם: מקדמי האתרים.

מדובר בעדכון אלגוריתם משמעותי וגדול שגוגל שחררו לאוויר העולם במהלך אוקטובר, ומשמעותו המוצהרת היא להפוך את תוצאות החיפוש (כצפוי, וכתמיד) לרלוונטיות עוד יותר לגולש. במשך חודשים רבים מהנדסי האלגוריתם שקדו ומצאו עוד דרכים לזהות קידום אורגני קלאסי, לפי ההנחיות הרשמיות של גוגל.

כך, מצאו עצמם נפגעים מבחינת התוצאות בגוגל אתרים שלא הקפידו על קידום איכותי: בוני קישורים בעלי איכות נמוכה, אתרים שהקישורים אליהם נראים "מהונדסים" מדי,

אמנם גוגל נוטים להצהיר שהעדכונים משפיעים לרוב על שבריר האחוז מכלל תוצאות החיפוש – אך כשמדובר במיליארדי תוצאות שגוגל מוסרים למחפשים מדי יום, להיכלל באחוזון הנפגע יכול להוות את ההבדל בין הצלחה עסקית בזכות תנועת גולשים, לבין להיעלם במעמקי העמודים האחוריים.

אז מה היה שם?

מעבר למלחמה בקידום ה"גרוע", גוגל הציגו גם מספר שינויים ושיפורים הפועלים לטובתם של הגולשים. למשל – הצגת נתונים שאינם דווקא תוצאות חיפוש אינפורמטיביות, דוגמת מידע נוסף קשור לחיפוש, מיקום גיאוגרפי של עסקים, קישורים לרכישת מוצרים וכן הלאה. מעבר לכך, ראינו שכהכנה לעדכון הזה, בחלק מתוצאות החיפוש נוספה אפשרות לחפש ישירות באתר – מעין גוגל בתוך גוגל. לפיכך, מדובר בעדכון אלגוריתם נוסף ששם את הגולש במרכז ומנסה להציג לו תוכן איכותי כתשובה לשאילתת החיפוש שלו.

ולמי שעוסק בתחום…

נשאלת השאלה ההכרחית – אתרים שעוברים קידום פעיל, מה היה איתם?

מותגים גדולים המשיכו לעלות בתוצאות, בזמן שכאלו שלא השקיעו בנראות האינטרנטית שלהם נדחקו עוד יותר. ניכר גם שגוגל מעודדים שוב להמשיך ולהשתמש בכלים שלהם – places, תיבת החיפוש ועוד – תוך הצגת יתרון ברור למי שעשה כך מבעוד מועד.

אם תרצו לראות כיצד זה נראה מספרית, ניר אדר העלה פוסט מעניין ומעשיר באתר askpavel שמציג תמונת מצב מייצגת של הרשת הישראלית – מי עלה ומי נפל:

http://www.askpavel.co.il/blog/penguin-3-0-winners-losers

ולגבינו, מה זה אומר?

שמחנו לראות כי לקוחותינו הרוויחו מהעדכון, באופן אחיד לכל שאר העדכונים הגדולים עד כה. שמירה קפדנית על צורת עבודה תקינה ונכונה, תוך הקפדה מקסימלית על ההנחיות ושימת לב מיוחדת לכל פרמטר בתהליך הקידום – מאפשרים לנו להפיק תועלת ולברך על כל עדכון אלגוריתם, שלרוב מסתיימים עבורנו בעליות משמעותיות במיקומים.