1 # חווית משתמש – מה זה בכלל 'חווית משתמש'?

//אז בשישי בבקר בזמן שאתם לוקחים את הזמן עם הקפה (או לא..),
אני נהנית לי בקורס חווית משתמש

מה זה בכלל 'חווית משתמש'?

חוויית משתמש היא האפקט המתקבל במפגש משתמש עם מערכת, מכשיר או מוצר והקשר השימוש בהם. חווית משתמש מכילה את השפעת השימושיות, התועלת וההשפעה האמוציונלית במהלך המפגש ולאחריו.

תפקידו של המאפיין בתהליך הפיתוח הוא לזהות את צרכיו של המשתמש, יכולותיו ומגבלותיו ולתכנן מוצר המותאם לדרישותיו.

תכנון נכון יהפוך את המוצר שלנו ל'שמיש' – יביא את המשתמשים/גולשים שלנו להשיג מטרות מסוימות בצורה אפקטיבית, יעילה ובשביעות רצון.

 

אם אנחנו מדברים על תכנון ואפיון אתרים,
כמה עקרונות שיהפכו את האתר שלנו לשמיש?

  1. נראות (Visibility) משתמש יבין בבירור, במבט סורק עוד בדף הבית מהם החלקים הרלוונטים ביותר לאתר ועבורו. האם אני מבין מה זה?
  2. מזמינות / רמיזה / אִפשור (Affordance)  הצגת  אלמנטים באתר באופן המבהיר את הפונקציונאליות שלהם. עוד לפני הקלקה, הגולשים יודעים לאן הם נכנסים. האם אני מבין איך משתמשים בזה?
  3. מיפוי (Mapping)  עלינו לעזור למשתמש להבין אילו אלמנטים משפיעים ואילו אלמנטים מושפעים מהם. האם אני מביןלמה זה שייך ועל מה זה משפיע?
  4. משוב (Feedback) עלנו לספק למשתמש משוב מהיר על פעולותיו ועל פעולות המערכת ולהציג את מצב המערכת בעקבות פעולות אלה.
    האם המערכת קיבלה את הפקודה שלי (או של עצמה) ומטפלת בה?
  5. מגבלות (Constrains) המערכת חייבת להכיל מגבלות, כדי שלא יווצר מצב של כניסה למצב בלתי הפיך. האם אני מביןמה אני יכול ומה איני יכול לעשות?
  6. עקביות (Consistency) הפעלת חוקים אחידים והנחיות אחידות לביצוע פעולות, ושימוש בתבניות מידע אחידות – ביצוע פעולות דומות באותו אופן.
    האם אני מכיר את זה מהעבר?