מהפכת מכירות אונליין מתקרבת לישראל

למכור ולקנות דרך הפייסבוק.

אנו מגיעים לפייסבוק מידי יום כדי להתחבר ולשתף חוויות עם חברים ובני משפחה, אנו משתפים את המקומות הגדולים בהם אנו נמצאים, חולקים את הרגעים המאושרים ביום יום שלנו  

וכמובן לא נשכח מבקשים את עצת חברנו כאשר אנחנו צריכים עזרה והכוונה למוצר\ שירות, ו\או מקום מומלץ להגיע אליו.

פייסבוק כמובן הבינו זאת ובשבועות האחרונים יצאו בשלל פיצר'ים שהמטרה שלהם נוגעת הן לנו הגולשים שמחפשים לגלות דברים שקורים מסביבנו, להחליט מה לעשות, לאן ללכת והאם לרכוש מוצר\ שירות כזה אם אחר, והן לעסקים המקומיים שכעת יכולים להתחבר ביתר קלות עם הלקוחות הפוטנציאלים ולהשפיע לטובה על החלטת הקנייה שלהם.

החל מ- 19.10.16 הודיעה פייסבוק כי משתמשי הרשת החברתית בארה"ב יוכלו לבצע הזמנות אוכל דרך עמודי הפייסבוק של המסעדות, לקבל הצעת מחיר מעסקים, לרכוש כרטיסי קולנוע ואירועים שמתרחשים ישירות מדף הפייסבוק ולקבוע תורים בספא ובמכוני יופי בהתאם לשעה שבה אתם מעוניינים.

1

https://player.vimeo.com/video/187874092

פיצ'ר נוסף שפייסבוק השיקה מוקדם יותר החודש הוא ה- Marketplace  פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים לגלות מוצרים, להציע למכירה ולקנות פרטים אחד מהשני.

הפלטפורמה שצפויה להתחרות בקרייגליסט בארה"ב או ביד 2 בישראל מציעה כלי המאפשר לגולשים למצוא דברים חדשים בהתאם לרצונות שלהם ולמצוא בית חדש עבור אותם דברים מהם הם רוצים להיפרד.

פלטפורמת  ה- Marketplaceנפתחת עם תמונות של מוצרים שאנשים בסביבה שלך שיתפו כפריטים למכירה. ניתן כמובן לחפש ולסנן את המוצרים הרלוונטיים לפי מיקום (ניתן להתאים את האזור ולעבור בין ערים רלוונטיות), קטגוריה (משק בית, אלקטרוניקה, לבוש, וכו') או מחיר.

כרגע השירות ניתן בארה"ב, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד בגרסה השולחנית ובישומי הפייסבוק עבור ה-  iPhone ו- Android. בהמשך השירות יהפוך לזמין גם אצלנו.   

  2016-11-13-17_11_35-%d7%9c%d7%9e%d7%9b%d7%95%d7%a8-%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%94%d7%a4%d7%99%d7%99%d7%a1%d7%91%d7%95%d7%a7-1-google-docs

רוצים לדעת עוד על Marketplace :

http://newsroom.fb.com/news/2016/10/introducing-marketplace-buy-and-sell-with-your-local-community/

פיצ'ר נוסף שהושק לראשונה בספטמבר 2015 אך שהפעם הספיק להיכנס כמעת בכל העמודים העסקיים בארץ (חוץ מיכולת התשלום והסליקה) הינו פיצ'ר חנות של פייסבוק (Shop)

פייסבוק Shop הוא בעצם לשונית נוספת הנמצאת בדף הפייסבוק העסקי המאפשרת לבעלי עסקים:

  1. להעלות מוצרים ומידע על מוצרים
  2. ליצור קטלוג מוצרים מסודר לפי נושאים
  3. למכור מוצרים ישירות מהדף ( אינו זמין בארץ עדין)  
  4. לנהל הזמנות (אינו זמין בארץ עדין)
  5. לפרסם מוצרים בפייסבוק
  6. לעקוב אחר המכירות באמצעות כלי המעקב Insight  

פייסבוק אומרים ששורת הפיצ'רים שהוציאה היא רק ההתחלה ואנו כמובן מאמינים לה ☺ ומקבלים את המגמה באהבה רבה. פייסבוק מנסה לצאת מעולם הפרסום ולהפוך לרשת חנויות וירטואליות שתאפשר מצד אחד לעסקים מכירה ישירה של מוצרים ושירותים, להגדיל את המכירות הישירות וזאת גם אם אין להם אתר אינטרנט מעודכן,

מצד שני תאפשר לגולשים קבלת החלטת רכישה בטוחה, נוחה ומהנה יותר ומצד שלישי תאפשר לפייסבוק לייצר יותר תובנות מדויקות על הגולשים והפרופיל שלהם מה שיאפשר לה למכור את אותו מידע בחזרה לעסקים ולהביא לתוצאות טובות יותר עבורם.

הכותב הינו ליאור ויגדר,
מנהל תחום הסושיאל ב Wave Digital