7 שגיאות יקרות בתחום הטיפול בליד ואיך לתקן אותן בעזרת תוכן ואוטומציה

unnamed
כלים חדשניים לטיפול בליד מאפשרים שיפור ביצועי קמפיינים
והגדלת הכנסות. היכן מתחילים?
בתיקון 7 השגיאות הללו

מקצוענים בשיווק דיגיטלי כבר יודעים: להביא תנועה זה קל.
צריך רק להשקיע בפרסום והתנועה תגיע – מגוגל, מפייסבוק ומכל מקור אחר.
להביא לידים זה לא יותר מורכב – יש רשתות שותפים ואפשר לקנות לידים בקלות.
הכסף פותר הכל.אבל היכן הכסף נתקע ולא יכול לעזור?
בטיפול בלידים.מיטב הפרסומאים מכינים קמפיינים גאוניים ויצירתיים
אנשי הקמפיינים מביאים תנועה ממוקדת
ואז מה?..
אז הליד עובר למחלקת המכירות
אנשי המכירות הם מקצועיים ואמינים – אבל לאפשר להם לטפל בלידים ללא סיוע
זה דבר שגוי מיסודו וזה פוגע משמעותית ביחסי ההמרה במשפך השיווקי.מה בדרך כלל קורה?

  1. ליד משאיר שם וטלפון, לפעמים גם כתובת דוא"ל
  2. בכתובת הדוא"ל החברה לא עושה שימוש.
  3. נציג מכירות חוזר לליד טלפונית.
  4. תופס אותו בזמן לא נוח. מנסה שוב.
  5. בינתיים הליד, שהשאיר פרטים גם אצל שני מתחרים,
    מספיק לדבר עם נציג מכירות של חברה אחרת וסוגר איתו.
    למה? כי הוא לא מבין מה ההבדל בין ההצעות ובין המותגים וחושב שכולם בבסיס אותו דבר.
    או שהליד לא סוגר כי כולם רודפים אחריו והוא מבולבל ובוחר שלא לבחור כלל.

7 שגיאות יקרות בטיפול בלידים – והפתרונות שלהן:

    1. התייחסות לליד החם בלבד
      איש המכירות מרוכז בטרנסאקציה – על זה הוא מתוגמל.
      בעוד המותג שלך נשען על מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהילה של בעלי עניין,
      ראש וראשם הלקוחות, את איש המכירות שלך מעניין לסגור עסקה.
      מבחינה מסוימת זה נהדר, כי הוא סוגר עסקאות ומביא הכנסות לחברה.
      אבל באיזה מחיר?
      במחיר של טיפול כושל בלידים שאינם חמים ומבושלים לקבלת החלטה כרגע.
      ואלו, סטטיסטית, הם רוב הלידים שיגיעו אליך.הפתרון:
      לתת לכל ליד את היחס שהוא זקוק לו כדי להתקדם. כן, גם ללידים שזקוקים לזמן הבשלה ארוך לפני שיהפכו לקונים. איך עושים את זה? בעזרת פילוח לידים אוטומטי.

הרחבה על פילוח לידים אוטומטי כולל דוגמאות ניתן למצוא
במדריך השלם לטיפול בליד באמצעות תוכן ואוטומציה, במתנה בלחיצה כאן>>

    1. אין שיחה על הבידול
      איש המכירות ממוקד בסגירת עסקה ולא בבניית מערכת יחסים – את זה כבר אמרנו.
      וזה אומר שבשיחה הוא יתמקד באיך להניע את הליד לפעולה.
      רק אם הליד יקשה עליו עם שאלות הוא יסביר איך המותג שלך טוב יותר/שונה מהמתחרים.
      התוצאה? לא נוצרת לליד תפישה מבודלת של המותג, ולא נוצרת העדפה.הפתרון:
      להנגיש לליד מסרים שידגישו את הערכים המבדלים של המותג וייצרו העדפה לקנות דווקא מאיתנו.
      איך עושים את זה?
      בעזרת תוכן איכותי בסדרת מסרים שייעודה ליצור חיבור והזדהות עם המותג
    2. הישענות על מדיה אחת לטיפול בליד – הטלפון.
      הטלפון לבדו לא מספיק כדי לטפל בליד בצורה טובה
      הטלפון לבדו לא מספיק כדי לטפל בליד בצורה טובה

      טלפון זה מדיה לא טובה למיתוג.
      הליד המשתתף בשיחה לא פנוי להכיל את כל המסרים שאיש המכירות רוצה להעביר לו.
      הוא עסוק בנסיון להחליט האם ההצעה הזו מתאימה לו עכשיו,
      האם הוא/היא באמת רוצה לקנות את זה,
      מה תגיד אשתו/ מה יגיד בעלה.
      בנוסף, השימוש בערוץ שיווקי אחד ויחיד לטיפול בליד לא מממש את ההזדמנויות להגדלת יחס המרה במשפך.
      חוויה הרמונית, בה הליד מטופל בשניים או שלושה ערוצים במקביל,
      מטפלת בליד יותר טוב ומניעה יותר לפעולה.הפתרון:
      לעבוד גם בדוא"ל וגם בסמס.
      מחקרים וסקירות מהשנים האחרונות מראים בבירור
      כי הדוא"ל והסמס הם תומכי מכירה מעולים – אם עובדים איתם בצורה נכונה.
      לדוגמה, 72% מצרכנים אמריקאים שקונים ברשת בחרו בדואר אלקטרוני
      כערוץ התקשורת המועדף עליהם עם מותגים שהם אוהדים.

    3. גישת "ירייה אחת למטרה"
      גישת הירייה האחת אומרת שהטיפול בליד מסתכם במאמץ אינטנסיבי ראשוני למכור לו מוצר/שירות,
      וזהו זה.
      למעשה הדרישה מהליד היא להפוך לקונה בצעד אחד משמעותי בשבילו.
      הצעד הזה כרוך בלתת אמון במותג שיספק לו את מה שרצה;
      לתת אמון בעצמו שקיבל את ההחלטה הנכונה ובחר נכון בספק הפתרון שחיפש;
      להרגיש בנוח עם הבחירה שלו מספיק שיוכל להצדיק אותה בפני הסביבה שלו; ועוד.

הפתרון:
גישה הרבה יותר אפקטיבית, היא טיפול בליד בסדרה של צעדים,
שכל אחד מהם נועד להזיז את הליד, בעדינות אסרטיבית, צעד נוסף, קטן וטבעי, לקראת ההחלטה.
זה נכון במיוחד במוצרים ושירותים הדורשים זמן הבשלה ארוך עד קבלת החלטה,
מהשכלה גבוהה, רכבים ועד השתלות שיניים.
המפתח לטיפול מדויק בליד הדורש זמן הבשלה בינוני-ארוך, הוא עבודה מדויקת עם תוכן

מידע נוסף בנושא שיווק מבוסס תוכן בהקשר של טיפול בלידים
ניתן למצוא במדריך השלם לטיפול בליד באמצעות תוכן ואוטומציה, במתנה בלחיצה כאן>>

 

  • הזנחה של לידים שלא הפכו לקונים במאמץ הראשוניהפתרון:
    בישול ארוך טווח באמצעות תוכן איכותי ומניע לפעולה, בניוזלטר שבועי, דו-שבועי או חודשי.
  • חוסר ניצול של הזדמנויות להגדיל ערך לקוח על ידי מכירת מוצרים משלימים או מוצרי פרמיום
    הפתרון:
    שימוש בכלים אוטומטים בדואר אלקטרוני כדי לזהות לקוח "חם"
    ולשבץ אותו בסדרת מסרים שמציעה לו מוצרים משלימים או מוצרי פרמיום,
    בדיוק ברגע שהוא מוכן ומזומן לקנותם.
  • אי זיהוי בזמן של ליד רדום וחוסר בפעולה לעורר אותו מחדש
    לקוחה פוטנציאלית שהתעניינה במותג אחרי שבוע מיום הפנייה
    לקוחה פוטנציאלית שהתעניינה במותג אחרי שבוע מיום הפנייה

    הפתרון:
    שימוש בכלים אוטומטים בדואר אלקטרוני כדי לזהות בזמן אמת "ליד רדום",
    כלומר נמען ברשימה שלא פותח מסרים ולא מגיב לקמפיינים שלך,
    ולשבץ אותו בסדרת מסרים שנועדה לעורר אותו חזרה למעורבות עם המותג.
    אז איך מטפלים בליד באופן שמגדיל את יחסי ההמרה במשפך השיווקי – ובאופן אוטומטי?

 

"המכונה": המתודולוגיה המתקדמת בעולם לשיווק אוטומטי מבוסס תוכן
מה המכונה יודעת לעשות?

  1. לטפל נכון בליד חדש לפי מידת הבשלות שלו כדי להגדיל את יחס ההמרה במשפך;
  2. לטפח מעורבות מצד הליד והעדפה ברורה למותג כשיגיע זמנו להפוך לקונה;
  3. להביא תנועה משמעותית לנכסים דיגיטלים של המותג (דף הפייסבוק, הבלוג, ערוץ היוטיוב וכו');
  4. להגדיל הכנסות ורווחים באמצעות הבאת תנועה לעמודי מכירה.
  5. להגדיל ערך חיי לקוח באמצעות מכירה של מוצרים משלימים ומוצרי פרמיום.
  6. לבנות קהילה של אוהדים של המותג שצורכים תוכן ומפיצים את בשורת המותג.
  7. לזהות בזמן אמת "ליד רדום" ונקיטת פעולות לעורר אותו.

מהם יתרונות הטיפול בליד באמצעות המכונה?

  1. כל ליד מטופל בהתאם לאופי המעורבות שלו עם התוכן ועם המותג
  2. נציגי המכירות מקבלים פניות יותר בשלות ורלבנטיות לסגירה
  3. ישנו טיפול "עדין" ונכון יותר ללקוחות פוטנציאליים שזקוקים לזמן הבשלה ארוך יותר בטרם קבלת החלטת רכישה

מידע נוסף בנושא "המכונה" לטיפול בלידים כולל דוגמאות בפועל
ניתן למצוא במדריך השלם לטיפול בליד באמצעות תוכן ואוטומציה, במתנה בלחיצה כאן>>