לביבי הצבע LIKE, לציפי לחץ SHARE, לכחלון הגב "כולנו"

כפי שוודאי שמתם לב, קמפיין הבחירות של 2015 מתנהל ברובו בזירה הדיגיטלית.

הפוליטיקאים המעודכנים נמצאים שם כבר מזמן כיוון שזיהו שפוסט מדוייק עושה עבודה מהירה, יעילה וטובה יותר מכל מסיבת עיתונאים.

תם עידן הסטיקר

ימיהם היפים של הסטיקרים הסתיימו והזירה הפוליטית מדלגת מהפגוש האחורי לקדמת הטכנולוגיה.

הפרסום בדיגיטל מאפשר למועמדים ליצור קשר ישיר עם הבוחר ולהעביר מסרים בנימה אישית, מהירה ומגוונת יותר.

לעומת הסטיקר שיכול להכיל מילים בודדות בלבד: "פרס יחלק את ירושלים" הזירה הדיגיטלית מציעה מקום גם להעברה של מסרים מורכבים ומתאימה יותר לעידן המידע של 2015.
יתכן שעבור פוליטיקאים רבים החלפת הזירות היא כאב ראש לא קטן, כיוון שהיא מחייבת אותם להתמודד ישירות מול הבוחר, האוהד או המתנגד ולהציג מצע אמיתי של עשיה ולא רק סיסמאות.

אמור לי למי תרצה לפנות ואומר לך מהי הפלטפורמה

פייסבוק

באמצעות רשת הפייסבוק יכול כל מועמד לעדכן את הבוחרים בפעולותיו ברמה היומית, ואפילו השעתית, לפנות אליהם בצורה ישירה, לענות על שאלות ולהגיב על דבריהם.

טוויטר

הטוויטר משרת את המפלגות בעיקר בשמירה על קשר רציף מול אנשי התקשורת המקפידים להתעדכן ברשת הזו.

אינסטגראם

רשת האינסטגראם מאפשרת למועמדים ליצור תחושה של "אלבום משפחתי" המתאים למסע בחירות שבו כל מפלגה מכנה עצמה "בית". באמצעות האינסטגראם משתפים המועמדים בתמונות מרגעים מרגשים מאחורי הקלעים של הקמפיין ומאפשרים לפעילים לשתף גם בחומרים ולהגיב.

מתאים יותר להידוק הקשר עם פעילי המפלגה.

יו טיוב

אתר אינטרנט המאפשר למשתמשים להעלות ולשתף סרטונים. במסע הבחירות הנוכחי המעומדים מכירים היטב ביתרונותיו ויוצרים סרטונים הומוריסטיים קלילים (כמו סרטון ההתנצלות של בנט) או סרטונים רציניים המציפים בעיות ומאפשרים למועמד "להסתכל לנו בעיניים" בזמן שהוא מדבר.
שימוש ביו טיוב מאפשר ליצור רמת מעורבות גבוהה עם הבוחר כיוון שהוא צופה, משתף, מגיב, צופה בסרטונים נוספים של הערוץ וניתן גם להזמינו לעבור לאתר המפלגה למידע נוסף. 

לינקדאין

הרשת החברתית שנעדרה מהקמפיינים הקודמים עתידה לקחת חלק בבחירות אלו, בשל הפוטנציאל הטמון בה ליצירת קשר עם קהל אנשי העסקים והבכירים והשיח המקצועי והרציני שהיא מאפשרת. בלינקדאין ניתן לנהל שיח מעמיק בנושאים קריטיים כמו המצע הכלכלי ולטרגט אנשים העוסקים בתחום.

מה ניתן ללמוד מקמפיין הבחירות לקידום העסק שלך?


הצבת מטרות

המטרה של הפוליטיקאים היא להשיג מנדטים (גם אם במצע המפלגה כתוב משהו אחר)

ומה מטרת הקמפיין שלכם?

הגדירו מטרה ממוקדת, ברורה וריאלית לקמפיין זה.

מי קהל היעד שלכם?

כמו כל קמפיין, גם הבחירות מוגבלות בזמן ובתקציב ולכן חשוב להגדיר את קהלי היעד הרלוונטיים ולפנות אליהם. כפי שלא תראו את בנט במזרח ירושלים  או את נציגי "חדש" בישוב היהודי בחברון,
כך חשוב שתגדירו בצורה מדוייקת את קהל היעד שלכם (אלא אם כן, תקציב הפרסום שלכם אינו מוגבל…)

למה לבחור בכם?

ביבי מבטיח ביטחון, כחלון פורס מצע חברתי, מרץ מבטיחים שוויון, בוג'י וציפי מציעים זוגיות יציבה ומהי ההבטחה שלכם לקהל היעד? מה הייחוד של העסק שלכם? למה ש"יצביעו" לכם?

אם לא עניתם על שאלות אלו עד היום, עצרו, בדקו את המתחרים שלכם ומצאו לעסק בידול.
הבידול שלכם הוא הבסיס לקיום העסק והוא הכרחי לכל שיחת מכירה פשוטה המתקיימת בו.

איפה נמצא את קהל היעד שלנו ואיך נכון לדבר אתו?

מצליחים לדמיין באנר של 'מרץ' באתר "חדרי חרדים" או מודעה של 'ישראל ביתנו' בעמוד הבית של "שלום עכשיו"?

לא. כי זה בזבוז כסף.

ענו לעצמכם על שני הקריטריונים הבאים:

  • איפה "מבלה" קהל היעד שלך?
  • מה התכנים המעניינים אותו?

עכשיו חזרו לרשימת הפלטפורמות המוצעות ובדקו איזו מהן נכונה לקמפיין שלכם.
יתכן שתגלו שיותר מאחת נכונה, כיוון שלכל אחת מהן ייחוד אחר ויתרונות משלה.

והכי חשוב: עניינו את קהל היעד שלכם, היו שם בשבילו, ענו על שאלות, מסרו מידע עדכני, שתפו בחומרים חדשים והגיבו לפניות.

ואם אתם רוצים ליהנות מלקוחות חוזרים ושם טוב לאורך שנים, העניקו שירות מקצועי ואמין ואל תשכחו את מה שהבטחתם בקמפיין…(רגע אחרי הבחירות)

הכותבת הינה יעלה לוין סמנכ"לית קריאטיב בחברת Wave Digital