איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל – מאמר שלישי בסדרה

השילוב הנכון בין הפלטפורמות החברתיות לאתר הבית של החברה הוא שעושה את כל ההבדל.
כתבה זו תנסה לענות על השאלה הגדולה – מי בא קודם הביצה או התרנגולת בעולם הדיגיטל
כבר הגדרנו בכתבה הקודמת שישנן 3 פלטפורמות מרכזיות לקידום העסק בזירה הדיגיטלית – אתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק והאתר הסלולרי של העסק, ואף נגענו בכמה אלמנטים חשובים ומרכזיים בהפיכת אתר האינטרנט למנצח. הפעם נדבר קצת על השימוש ברשת החברתית ככלי לחיזוק הפעילות השיווקית של העסק.

רתימת הפלטפורמות החברתיות לתועלת העסק

כיום כמעת כל עסק המחובר לערוצי השיווק הדיגיטליים כבר מבין את חשיבותה של הנוכחות ברשת החברתית הגדולה בעולם, אך לא כולם מבינים את ההיררכיה הנכונה ואת הדרך לרתום את כוחה של הרשת החברתית לקידום צרכי השיווק של העסק – האם עמוד הפייסבוק הוא כלי לקידום אתר הבית של העסק, או ההפך?

הביצה או התרנגולת

במשך שנים התחבטתי בשאלה הזו – מי בא קודם הביצה או התרנגולת, ולבסוף מצאתי שהתשובה לשאלה הינה מוחלטת וקשורה קשר ישיר באמונות השואל. אילו השואל דוגל בגישה האבולוציונית הרי שהביצה באה תחילה , עוברת מוטציה ויוצרת את התרנגולת הראשונה בבריאה שיוצאת מחובה. ואילו השואל דוגל בגישת הבריאה הרי שהתרנגולת היא אשר נוצרה ראשונה – נבראה בשלמותה על ידי הבורא עם היכולת להטיל ביצים מהן בוקעות אך תרנגולות נוספות.

אז מה לתרנגולות, ביצים ושיווק דיגיטלי?

גם בשיווק הדיגיטלי הכל שאלה של אמונת מתווה הדרך – האם המטרה היא לייצר תנועה אל עמוד הפייסבוק של העסק , או להשתמש בעמוד הפייסבוק העסקי כדי לייצר תנועה אל אתר האינטרנט.
התשובה שלי בנושא זה היא המאוחרת יותר. בסופו של יום רשת הפייסבוק יכולה לשמש ככלי אדיר לקידום השיווק והמכירות של העסק, אך רק אם נוקטים באסטרטגיה ברורה של רתימת כוחה לטובת העסק וזוכרים לשים אותו במרכז – ולהשתמש בכוח זה ליצירת חשיפה למרכולתו של העסק וייצור תנועת לקוחות פוטנציאליים אל אתר האינטרנט להשלמת הפעולה.
כמה טיפים שימושיים ליצירת אסטרטגיה כזו:

  1. להתייחס לפייסבוק כאמצעי ולא כמטרה – יישום הלכה למעשה של אמירה זו תבוא לידי ביטוי לדוגמא בשימוש כלי לשוניות עמוד הפייסבוק העסקי כעמודי נחיתה עם תוכן מינימאלי בלבד וקריאה ברורה לפעולה להמשך אינטראקציה בלחיצה על קישור, אשר מוביל לעמוד נחיתה מתאים באתר הבית של העסק. וכך לייצר תנועת גולשים אל האתר.
  2. שימוש בסטטוסים המשלבים תמונה וקישור – רוב האינטראקציה של גולשי הפייסבוק עם העמוד העסקי מתבצעת דרך עמוד הבית של הגולש, ולא דרך עמוד הבית של הדף העסקי. הגולש נחשף לסטטוסים של העמוד העסקי ויכול לבצע איתם אינטראקציה. שימוש בסטטוסים מעניינים המשלבים קישור המוביל להמשך אינטראקציה עם התוכן המעניין באתר העסק במקום בעמוד הפייסבוק ייצר תנועה מועילה לעסק במקום לפייסבוק עצמה.
  3. קידום ממומן המוביל לאתר – גם כאן ניישם את אותו עיקרון ונקצה חלק ניכר מתקציב השיווק בפייסבוק למודעות המקדמות מעבר ישיר לאתר הבית של העסק במקום לעמוד הפייסבוק וכך נייצר אפיק שלישי של תנועה איכותית לאתר המקדמת את העסק שלנו במקום את העסק של מארק צוקרברג.

למה זה כל כך חשוב

יצירת תנועה אל אתר האינטרנט של העסק ממקורות חיצונייים תורמת לנו בהרבה מובנים. השניים המרכזיים הם:

  1. מרכוז מלוא תשומת הלב של הגולש לתכנים שלנו, ללא הסחות דעת של גורמים אחרים אליהם חשוף בעודו נמצא בפייסבוק עצמה – צ'אט, התראות, חברים, פרסומים של מתחרים וכו'.
  2. יצירת תנועה ממקור חברתי ואזכורים חברתיים של העסק והאתר שלנו תורמת לקידום האורגני של האתר במנוע החיפוש של גוגל.

לסיכומו של עניין – פייסבוק הוא כלי מצויין לשיווק, אם רק נזכור את מי אנחנו משווקים בכל עת.