איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל – מאמר שני בסדרה

החלק הראשון והחשוב ביותר בכל פעילות שיווקית בדיגיטל הוא הפלטפורמות הקולטות אליהן את תנועת הלקוחות הפוטנציאליים (גולשים). במאמר זה אתן מספר טיפים יקרי ערך בנושא.

מהן הפלטפורמות העיקריות והחשובות ביותר

כיום התקשורת עם הלקוחות נעשית במגוון רב של ערוצים דיגיטליים ועל כל מפרסם לקבל החלטה לאן הוא רוצה לנתב את הלקוחות שלו ואיזה פעולה עיקרית רוצה שיעשו בהם. בסופו של דבר ישנן 3 פלטפורמות מרכזיות איתן נכון לעבוד כיום ברוב המקרים, אשר מהוות את היסוד עליו נבנה כל מגדל השיווק שמטרתו המרכזית להכניס לקוחות חדשים ותזרים מזומנים לחברה. 3 הפלטפורמות הללו הינן: אתר האינטרנט של העסק, עמוד הפייסבוק של העסק והאתר הסלולרי של העסק.
בואו נדבר קצת על אתר האינטרנט שלכם.

כיצד הופכים אתר אינטרנט למנצח

בעוד שלכל חברה כיום ישנו אתר אינטרנט מייצג, רוב האתרים חוטאים למטרה השיווקית בכך שהם מדברים על החברה במקום לדבר אל הלקוח. יש הרבה דברים שאפשר לומר על אתרי אינטרנט, ובטח שכל אתר מחייב התייחסות ספציפית, אך בכל זאת ניתן בהחלט להגדיר כללי אצבע מחייבים לכל אתר תחת המתווה הזה של דיבור אל הלקוח.

מדברים אל הלקוח

משחר ההיסטוריה האנושית הכתבים מדברים על חטא ההיבריס, ועד היום אני נתקל בו גם בתחום הדיגיטל – חברות אשר מנסות לדבר על מה שמעניין אותן במקום על מה שמעניין את הלקוח. לעיתים שני הדברים משיקים או מקבילים, אך לרוב זהו לא המצב, והרבה מהתנועה שמגיעה לאתר האינטרנט מתבזבזת לריק (ניתן למדוד את התנועה המבוזבזת הזו דרך אגב בעזרת נתון חשוב מגוגל אנליטיקס שנקרא Bounce Rate, אבל זה כבר למאמר אחר בסדרה). אז כיצד מדברים אל הלקוח? הנה שלושה דברים להתחיל מהם:

  1. חושבים על הלקוח ולא על עצמנו – אמירה זו תבוא לידי ביטוי למשל בבחירה של המשפט הראשון בו נתקל הגולש באתר האינטרנט. בדקו את האתר שלכם כעת – האם דף הבית מדבר על החברה שלכם, על ההבטחה שלה, על הייחודיות שלה, על השירותים שלה, על הצוות שלה, או בכל דרך אחרת עליה, או שהוא מדבר על הצורך של הגולש, על הבעיה שמטרידה אותו, על הפתרון לבעיה שלו, על הכאב שלו, על ההזדהות איתו, או בכל דרך אחרת אליו.
  2. מיקוד מסרים – דף הבית של האתר שלכם יכול להכיל 10 מסרים, 20 מסרים, 5 מסרים או מסר מרכזי אחד – ככל שתרבו במסרים כך תבלבלו את הגולש ותגרמו לו לתסכול, ככל שתמעיטו במסרים תעזרו לגולש לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיבצע באתר. עזרו לגולש שלכם להגיע לתוכן שמעניין אותו בקלות ומבלי להתבלבל בדרך.
  3. שימוש נכון בנדל"ן המרכזי – החלק החשוב ביותר בדף הבית של האתר שלכם הוא כל מה שנכנס ב 600 הפיקסלים הראשונים של גובה האתר. כיצד אתם מנצלים את השטח הזה? יותר מידי פעמים אני נתקל באתרים ששליש מהגובה הזה מנוצל על ידי לוגו החברה (מעניין את החברה ולא את הגולש). שליש נוסף מנוצל על ידי פסקת אודות החברה (שוב מעניין את החברה ולא את הגולש) והשליש השלישי מציג חלקי תמונה לא קשורה לכלום (לא ברור את מי זה מעניין…) . בעוד שאין אמריה אחת שמתאימה לכולם לגבי מה צריך להיות ב 600 הפיקסלים האלה – מה שכן אפשר להגיד זה שמומלץ להתמקד במסר עיקרי אחד, שיוגש בצורה מאוד ברורה וויזואלית, שיהיה מסקרן, שיניע לפעולה, ושידבר אל הגולש ולא על החברה.

מבחן התוצאה

החלטנו לדבר אל הלקוח, כיצד אנחנו יודעים מה בדיוק הוא רוצה לשמוע? יש גישה שאומרת שמנהל השיווק, או בעל העסק יודע בדיוק כיצד לדבר אל הלקוח, ויש גישה אחרת שמבקשת לעבוד לפי מבחן התוצאה. אני טוען שמי שיודע הכי טוב מה הלקוח שלנו רוצה לשמוע הוא הלקוח שלנו.
כדי לדעת מה הלקוח רוצה לקבל וכיצד רוצה שידברו אליו עלינו להיות קשובים ללקוח דרך מבחן הסטטיסטיקה. גוגל אנליטיקס למשל הוא כלי רב עוצמה שבכוחו ללמד אותנו מה מעניין את הלקוח שלנו – ניתן לעקוב ולגלות כיצד הגולשים שלנו מתנהגים כאשר הם גולשים באתר האינטרנט שלנו – על אילו כפתורים הם לוחצים יותר (In Pgae Analytics) כמה זמן הם מבלים באתר, אילו דפים מעניינים אותם יותר ואילו פחות ואילו מסרים גורמים להם לפנות אלינו יותר (Conversion Rate).
במאמרים הבאים אגע בפלטפורמות נוספות ובכלים המשלימים לניתוח יעילותן, כמו גוגל אנליטיקס.